Utlysning av resestipendier för fältarbete i utvecklingsland

Du som är student i nationalekonomi kan söka resestipendium för fältarbete i samband med kandidat- eller masteruppsats. Sista ansökningsdag är 7 februari 2017.

Institutionen för nationalekonomi med statistik utlyser fyra resestipendier våren 2017. Stipendiet (25 000 kr/person) är ett bidrag till kostnader för fältarbete i ett utvecklingsland där du samlar in material till din uppsats. Vistelsen ska vara omkring 8 veckor lång.

Vem kan söka?

Du ska ha:
• Godkända kurser på minst 45 hp i nationalekonomi, samt antagen på C-eller masternivå i nationalekonomi vid Göteborgs universitet.
• Goda kunskaper i engelska. Kunskaper i värdlandets språk är meriterande.

Ansökan

Ansökan görs på särskild blankett och ska vara institutionen tillhanda senast den 7 februari 2017.

Ansökan skickas eller lämnas till: Institutionen för nationalekonomi med statistik, Att: Katarina Renström, (Vasagatan 1, plan E5), Box 640, 405 30 Göteborg

Den ska innehålla:
* Ifylld blankett (se ovan)
* Utförlig projektbeskrivning på engelska (3-4 sidor)
* Personligt motivationsbrev på maximalt 1 sida
* CV
* Registerutdrag på högskolepoäng
* Budget

Frågor

För diskussion om ämnen hänvisar vi till Dick Durevall. För övriga frågor kontakta Katarina Renström.